Eğlence İle Forumun Birleştiği Nokta!
 
AnasayfaGaleriAramaKayıt OlGiriş yap
En son konular
» LÜTFEN TÜM ÜYELER OKUSUN
golden gate köprüsü Icon_minitimeÇarş. Tem. 30, 2008 9:30 pm tarafından Admin

» KAFANA GÖRE YAZ
golden gate köprüsü Icon_minitimeÇarş. Tem. 30, 2008 9:28 pm tarafından Admin

» FLOOD
golden gate köprüsü Icon_minitimeÇarş. Tem. 30, 2008 9:23 pm tarafından Admin

» son mesajı kim atjackk? xD
golden gate köprüsü Icon_minitimeÇarş. Tem. 30, 2008 9:16 pm tarafından Admin

» GS İLE İLGİLİ SÖZLER
golden gate köprüsü Icon_minitimeÇarş. Tem. 30, 2008 8:52 pm tarafından RockMe

» msn hataları ve çözümleri
golden gate köprüsü Icon_minitimeÇarş. Tem. 30, 2008 8:51 pm tarafından RockMe

» nick şekilleri!
golden gate köprüsü Icon_minitimeÇarş. Tem. 30, 2008 8:50 pm tarafından RockMe

» mns nickleri
golden gate köprüsü Icon_minitimeÇarş. Tem. 30, 2008 8:49 pm tarafından RockMe

» sayın adminimiz ile supr bi röpörtajj!!
golden gate köprüsü Icon_minitimeÇarş. Tem. 30, 2008 8:47 pm tarafından RockMe

Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma

 

 golden gate köprüsü

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
RockMe

RockMe

Kadın
Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 25
Lakap : gizmoo
Kayıt tarihi : 15/07/08

golden gate köprüsü Empty
MesajKonu: golden gate köprüsü   golden gate köprüsü Icon_minitimePerş. Tem. 17, 2008 11:57 am

GOLDEN GATE KÖPRÜSÜ
Golden Gate Köprüsü (İngilizce:Altın Kapı Köprüsü), Kaliforniya'daki San Francisco Körfezi'nin girişinde, Golden Gate Boğazı üzerinde bir asma köprüdür.
Şu anda, dünyadaki en uzun yedinci asma köprüdür. Köprü uzunluğu 2,73 km., ayaklar arasındaki mesafe 1,28 km.dir, yüksekliği 235 metreyi bulur. Taşıt trafiği için
altı şerit vardır. Köprü, San Francisco'yu Marin County'nin kuzey bölgeleri ve daha seyrek bir yerleşim olan Napa ve Sonoma Valley ile birleştirir.

İnşası
Körfeze köprü yapılması fikri 1872 yılına dayanır. Ancak feribot kapasitelerinin sınıra dayandığı 1920'li yıllara kadar o yıllarda yapılan planlara el
sürülmedi. Köprünün inşası 5 Ocak 1933-27 Mayıs 1937 tarihleri arasında, tartışmalı baş mühendis Josef B. Strauss'un yönetiminde gerçekleştirildi. İnşaat süresince 11
işçi hayatını kaybetti.Golden Gate Köprüsü'nün inşasında, zamanın teknik zorluklarının üstesinden gelinmiş ve köprü inşaatıyla ilgili çok sayıda rekor kırılmıştır. Bunlar; en
yüksek ayak (227 m.), en uzun (2.332 m.), en kalın halat (92 cm.) ve en büyük sualtı temelleri alanlarındadır. Bu temeller, boğazın çok güçlü akıntılarında yapılmak
zorundaydı. Şaşırtıcı
olan başka bir şey de, işsizlik ve açlığın yaygın olduğu bir dönemde inşa edilmesi ve 35.000.000 dolar gibi bir paranın harcanmış olmasıdır. Köprü toplam 887.000 ton
ağırlığındadır. Sonuncusu som altın olan 600.000 perçin, kulelerin ve kirişlerin putrellerini bir arada tutar. Köprü, 1964'te New York'taki Verrazano Narrows köprüsünün
inşasına kadar, dünyanın en uzun asma köprüsü olarak kaldı.Half-Way-to-Hell-Club: İnşaat süresince köprünün altında gerili olan güvenlik ağı, 19 çalışanın hayatını
kurtardı; bu kişiler daha sonra Half-Way-to-Hell-Club (Cehennemin Yarı Yolu) kulübünü kurdular. Bu ağ, bitim aşamasında düşen bir inşaat iskelesini tutamayınca
iskeleyle beraber düşen 10 kişi hayatını kaybetti.

İsmin kökeni
Köprü, ismini San Francisco Körfezi'ne açılan 1,6 km. genişliğindeki boğazdan almıştır (Golden Gate (Altın kapı) veya Chrysoplae). Bu ismi, 1846
yılında Kaliforniya'daki altına hücum zamanında, Kaptan John C. Fremont'un verdiği, kaptanın İstanbul'daki Chrysoceras veya Golden Horn (Altın Boynuz) diye
adlandırılan Haliç'i hatırlattığı için böyle isimlendirdiği söylenir.

Trafik
Golden Gate Köprüsü'nde trafik27 Mayıs 1937'de öğlen saat on ikide Beyaz Saray'dan başkan Franklin D. Roosevelt'in verdiği telgraf sinyaliyle trafiğe açıldı. Açılışta,
geleneksel olarak kurdele değil, zincir kesilmiştir.Günlük olarak 100.000 araç köprüyü kullanır ve bu sayı yılda %10 civarında artar. Şehre dönüş fiyatı, aks başına 2,50
dolardır. Golden Gate Köprüsü,San Francisco-Oakland Bay Köprüsü'nün aksine paslanmaz metalden yapılmadığı için korumanın masraflı oluşuna rağmen, on yıllardır
kâr etmektedir.

Boya
İlk planlamada gri renge boyanması düşünülürken, Amerikan donanması, gemilerden kolay görünebilmesi için köprünün siyah ve sarı çizgili
boyanmasını istiyordu. Bitim aşamasında mimar Edwin Morrow köprüyü kırmızı paslanmazdan koruyucu astar boya ile görünce kararını verdi. Deniz ve gökyüzünden
ayrılıp, sahildeki doğayla uyumlu olacağını düşündüğü sıcak turuncu rengi seçti. Bu renk, karayollarında ikaz işaretlerinde de kullanılır ve uluslararası turuncu olarak
adlandırılır.Her iki taşıyıcı halattan birine ait kesit.Boyanın düzenli olarak yenilenmesi, köprünün bakımındaki başlıca faaliyettir. Boya, çelik aksamı paslanmadan korur.
Köprünün düzenli aralıklarla tamamen boyandığına dair yanlış bir inanış mevcuttur. Gerçekte ise köprü, ilk boyandığında kurşun bileşimli astar boya ve paslanmaz
koruyucuyla kaplanmış ve ilk 27 yıl gereken yerlerin tamiri dışında tekrar boyanmamıştır. 1965'te paslanma o kadar ilerler ki, boyanın tamamen kazınıp, plastik esaslı
inorganik çinko-silikat astar boya ile boyanıp, üzerine de vinil esaslı örtücü cila atılması için bir program başlatılır. 1990 yılında, örtücü cila, zamanın standartlarına uygun
akrilik bir emülsiyon ile değiştirilir. Bu yeniden boyama programı 1995'te sonlandırılır. Günümüzde, 38 kişilik bir boyacı kadrosu boyanın aşınan yerlerini tamir etmek
üzereçalışmaktadır.

Şehrin sembolü
Golden Gate Köprüsü, San Francisco şehrinin ve tüm San Francisco körfez bölgesi'nın, hatta birçokları için -en az New York'taki ÖzgürlükHeykeli kadar- ABD'nin
de sembolüdür.

Üzücü şöhret
Golden Gate Köprüsü, birçok intiharın gerçekleştiği yer olarak dünyanın en ölümcül köprüsü olarak kabul edilir. Ocak 2006'ya kadar muhtemelen 2.000'den fazla
insan, köprüden atlayarak hayatına son verdi. 67 m. yükseklikten atlayanlar, yaklaşık dört saniye sonra, saatte 120 km. hızla suya
çarparlar. Köprü açıldığından beri sadece 26 kişi bu çarpmanın sonucunda hayatta kalmıştır. Dünya Savaşı gazilerinden Harold Wobber köprüde intihar eden ilk kişidir.
Açılıştan üç ay sonra, yüksekliği 1,40 m. olan yaya geçidi korkuluklarını aşarak atlamıştır.Amerikan medyasında, en azından intiharı zorlaştırmak için diğer yüksek
yapılardaki gibi bariyer konulmasının mümkün olup olmadığı defalarca tartışılmıştır. Kabul edilen olgu, intiharların genellikle anlık kararlar sonucu olduğudur. Girişimde
bulunup intiharı ilk seferinde engellenenler, çoğunlukla ikinci kez denememiştir. Bariyer konulması önerisi, 25 milyon dolar tutan maliyeti, halktan gelen itirazlar ve
mühendislik sorunları yüzünden uygulanamamıştır.Golden Gate Köprüsü intiharları, Jenni Olson'un deneysel filmi The Joy of Life (2005) ve Eric Steel'in belgesel filmi
(2006) The Bridge'e konu olmuştur
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.rockmetalpunk.benimforum.org
pikachu23

pikachu23

Mesaj Sayısı : 51
Kayıt tarihi : 15/07/08

golden gate köprüsü Empty
MesajKonu: Geri: golden gate köprüsü   golden gate köprüsü Icon_minitimePerş. Tem. 17, 2008 1:58 pm

paylaşım için sağol Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
RockMe

RockMe

Kadın
Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 25
Lakap : gizmoo
Kayıt tarihi : 15/07/08

golden gate köprüsü Empty
MesajKonu: Geri: golden gate köprüsü   golden gate köprüsü Icon_minitimePerş. Tem. 17, 2008 2:02 pm

ne dmk her zmn golden gate köprüsü 420346
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.rockmetalpunk.benimforum.org
 
golden gate köprüsü
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Eğlence İle Forum! :: Öğrenelim-
Buraya geçin: